ויה פרטה VIA FERRATA ברכס רמים במנרה

by - אוגוסט 05, 2020

מסלול ויה פרטה Via Ferrata לטיפוס והליכה על קצה מצוק רמים במנרה הוא אחת האטרקציות החדשות יחסית באיזור קרית שמונה. בילינו כשלוש שעות של הנאה צרופה מול נוף העמק והבנו שגם בארץ אפשר להנות כמו באירופה!


למי שחושב שבשביל לעשות אטרקציות אקסטרים מיוחדות במזג אויר ממוזג צריך לנסוע לאירופה נכונה לו הפתעה – ויה פרטה ברכס רמים בצוק מנרה. בשעות אחרי הצהריים על צלע ההר נעים ויש בריזה גם בימים חמים במיוחד ומחכה לו מסלול טיפוס ויה פרטה Via Ferrata עם הרבה אדרנלין לכל המשפחה.
המושג ”ויה פראטה” ((Via Ferrata המכונה בפי יודעי דבר VF, מגיע מאיטליה ופירושו ”דרך ברזל”. מדובר במסלול טיפוס והליכה על קצה של מצוק, שעליו מורכבים יתדות וסולמות. המטיילים במסלול מאובטחים לכבל פלדה המותקן לכל אורך המסלול המאפשר הליכה וטיפוס בטוחים
המסלול עובר בין יערות ועצי חורש, צמחיה עשירה, סלעים מרשימים המשובצים במינרלים והולך אל מול נופו המהפנט של עמק החולה, הגולן והחרמון הנפרשים לכל אורכו. המסלול האתגרי טומן בחובו ירידה מאתגרת מלווה בחבלים במקומות המסוכנים, ומסע טיפוס מלא אדרנלין בין מעברי סלע מאתגרים, יתדות וסולמות טיפוס, מעברי גשרים וכמובן פינות מנוחה על קצה המצוק, המאפשרות לעצור לרגע, לנשום ולספוג את כל מהות החוויה.

את המסלול התחלנו בסמוך לבית הקברות של מנרה. שם לבשנו את הציוד, כולל קסדות שיגנו עלינו מאבנים מתדרדרות ויצאנו לדרך. ירידה זהירה של כרבע שעה בשביל תלול הביאה אותנו לתחילת המסלול. שם קיבלנו הסבר מגיא המדריך, התחברנו והתחלנו לטפס. הטיפוס לא קשה אך דורש מעט יכולת פיזית. למסלול שלושה חלקים – קטע טיפוס והליכה לאורך המצוק של 130 מטר, עצירה לטיפוס חופשי וקטע טיפוס נוסף קטן יותר. במהלך הפעילות עוברים על קורות תלויות באויר וקטעים תלולים אנחנו היינו ממש בעננים מהפעילות ובני הנוער נהנו בטירוף. עצרנו לצילומים ולצחוקים – כייף!
קטע הטיפוס החופשי הפתיע אותנו כשכולנו, אפילו אני שחשבתי שזה ממש מעבר ליכולתי הצלחתי לעשות אותו (אני מודה שאני בכושר טוב) אבל עם זאת מדובר בטיפוס חופשי על סלע ללא סיוע ומגובה של 12 מטר זה גם קצת מפחיד. לא לדאוג יש חבל איבטוח.
סיום המסלול על הקיר האנכי היה הדרן מקסים. חזרנו מתרגשים, שמחים ומלאי חוויות ממהרים לשתף את החוויה עם המשפחה המורחבת, החברים והעוקבים באינסטגרם. אחת הפעילויות החווייתיות והמהנות והיוצאות מן הכלל שעשינו בארץ לאחרונה!
מוזמנים לראות סרטונים בהיילייט באינסטגרם שלי

מידע

המסלול מיועד לכל אחד ואחת עם בריאות תקינה וכושר בסיסי. מטיילים, קבוצות ומשפחות עם ילדים מעל לגיל 7 ועד 120 ק"ג, חובבי לכת, נופים והרפתקאות (העומדים במגבלות התקנים של ציוד הבטיחות).
ניתן להזמין טיול מודרך או לשכור ציוד למטיילים מנוסים.
ויה פרטה יואב רותם - 0546746440 


You May Also Like

0 תגובות